Essentials added the ability to select rental items via its in-store kiosk.

Rental Essentials Adds Kiosk Functionality

Rental Essentials, Point of Rental’s cloud-based rental software, has enhanced its Kiosk feature. Designed to enhance the customer experience by allowing customers to self-serve, the program is now equipped to allow customers to choose what they want to rent before approaching the counter to talk to an employee.

“This is a big step forward for consumers visiting rental stores,” said VP of Cloud Products Evan Fort. “This technology allows stores to help more than one customer at a time and avoid lines at the counter.”

Kiosk’s Item Selection is automatically included for anyone with the kiosk package, and is part of a recent software update. That update includes the ability to set the default duration for kiosk contracts to close of business, perfect for quick-turnaround shops. The two functions work hand-in-hand to help businesses deal with rushes of customers efficiently and relieve employee stress.

Anyone interested in trying out Rental Essentials can get started with 14 days free. Just visit www.point-of-rental.com to create your account or call 855-568-7368.

A propos de Point of Rental Software

Point of Rental fournit des solutions logicielles de gestion de location et d’inventaire qui relient les gens de tous les secteurs de la location et de toutes les fonctions, leur donnant ainsi les outils dont ils ont besoin pour rationaliser leurs opérations et croître de façon stratégique. Depuis plus de 35 ans, Point of Rental est à la pointe de l’innovation dans l’industrie, remportant des dizaines de prix d’innovation et de service pour les logiciels de location. En tant que quadruple Inc. 5000, l’entreprise qui connaît la croissance la plus rapide, dessert des clients dans 80 pays différents à partir de ses bureaux à Dallas, Londres, Melbourne et Johannesburg. Remplissez le formulaire ci-dessous pour découvrir comment une équipe avec plus de 600 ans d’expérience en location sur site peut vous mener là où vous voulez être.

Comment Point of Rental peut-il avoir un impact sur votre entreprise ?
Découvrez-le dès aujourd’hui :